אם עדיין לא נחשפתם לשם ליאן ויתקין בן גיגי (עובדה תמוהה), כדאי שתכירו. מי שהתחילה את דרכה בתחום הטריאתלון והיתה אלופת ישראל היא היום אחת מרוכבות הכביש והשטח הטובות בארץ, ובימים אלה היא מצטרפת כשגרירה ל – THULE  ישראל.

ליאן ויתקין בן גיגי מתגוררת בחריש ואל תחום האופניים היא הגיע כמו מה שנקרא “ברירת מחדל”, והפכה לאהבה השניה בחייה. על הראשונה עוד נרחיב בהמשך. בן גיגי מחוברת חזק לספורט מאז שהיא זוכרת את עצמה. “מגיל קטן הייתי בחוגים שכוללים פעילות גופנית: שחייה, ריצה ועוד. בגיל 8 כבר הספקתי להשתתף בטריאתלון אחד. כטריאתלטית אני מחוברת לשטח ולטבע וללא ספק הוא מפיח בי חיים”, היא משתפת.

עוד כילדה היא חלמה בגדול, “הייתי הישגית, אמביציוזית ושאפתי למצוינות. ידעתי שזה מה שאעשה בחיים”. היא המשיכה כנערה לוינגייט, שם ניהלה מסגרת אימונים ברורה ואינטנסיבית והדרך כבר היתה סלולה.

ליאן זכתה מספר פעמים באליפות ישראל בטריאתלון, ייצגה את המדינה בתחרויות בינלאומיות בחו”ל וזכתה בתואר “מכבי וומן” במכביה. בתום הצבא עזבה את המגורים בוינגייט ושכרה דירה בהרצליה, אז הגיע השיא ואיתו הנפילה. “הייתי חופשיה, במושגים שלי” מספרת ליאן, “המשכתי באימונים בנבחרת ישראל והתחלתי קורס מאמני טריאתלון בווינגייט, הייתי בשיא של הקריירה כספורטאית – הייתי הטריאתלטית הישראלית הראשונה שהצליחה לקבוע קריטריון לאליפות אירופה בוגרות, והגעתי שם למקום 16, מה שהקנה לי מקום באליפות העולם, בה סיימתי במקום 42. הייתי מאוכזבת מעצמי ומהתוצאה. מדובר בפספוס של שניות שמשמעותו היא שלא יהיה לי  מימון להמשך ולא אוכל לטוס לסבב עולמי של תחרויות שבהן אוכל לצבור ניקוד אולימפי לקראת האולימפיאדה. מדובר בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים, שאין לי את האמצעים לשלם”.

שנה זו 2017, הסתיימה עבורה בניצחון באליפות ישראל בוגרות. אך לצד ההצלחות, בא הכישלון, (במושגים שלה), שהוביל לדיכאון “הייתי הכי קרובה לחלום שלי – האולימפיאדה, והכי רחוקה ממנו. הייתי במקום נמוך שנמשך חצי שנה. הפסקתי להתאמן, עליתי במשקל ותחושת מועקה גדולה התיישבה אצלי. פתאום מאלופת ישראל הייתי חלשה. היום אני מבינה שכנראה הגוף היה זקוק לפסק זמן. זו תופעה שכיחה אצל ספורטאים שמגיעים לשיא שמוביל לנפילת מתח וממנו קשה לחזור לשגרה”.

תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר…

וזה בדיוק מה שקרה. היא חזרה אל בית הוריה והלכה לטיפול פסיכולוגי התחזקה ויום אחד היא החליטה לצאת לריצת לילה – ריצה שבדיעבד החזירה אותה למסלול ולשגרת האימונים. “בכיתי את כל התקופה החוצה במהלך הריצה הזו, התחייבתי בפני עצמי שמעכשיו אני חוזרת לעצמי”.  מכאן, היא התחברה עוד יותר לרכיבת השטח – “הניתוק שנוצר כשזה רק אני, הטבע והספורט ניקה לי את הראש, הפיח בי אנרגיה. התחלתי לחיות שוב”.

היא עזבה את הטריאתלון התחרותי ב-2018. וכיום 5 שנים אחרי, היא מכירה בזה שהיא פוסט טראומתית בעקבות אירועים שקרו לה ממאמנה בענף דאז, אירועים שהובילו לשקיעה בדיכאון ולבסוף, לפרישה מהענף!

מאז, היא לא נחה ולא עוצרת – ליאן הספיקה לקבל הסמכה כמאמנת אופניים וכמאמנת מנטלית. היא מדריכה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ומאמנת בעמותת ‘אתגרים’ ובעמותת ברטלי. היא מרכזת היום את פרויקט קידום ילדות ונערות של ‘אתנה’ ואיגוד האופניים במחוז צפון. ליאן, רוכבת בנבחרת ישראל באופני הרים ואופני כביש. אלופת ישראל במרתון אופני הרים לשנת 2021 ושנת 2022 ברציפות. היא זכתה במקום ה-2 בגביע ספרד באופני הרים במרחק האולימפי לשנת 2022. זכתה במשחקי המכביה באופני הכביש בשנת 2022 והגיעה במקום ה-3 באליפות ישראל באופני כביש ורכיבת נגד השעון בשנת 2022.

ליאן, היא הספורטאית היחידה שייצגה את ישראל בשני ענפים שונים בקטגוריית העלית באליפויות אירופה ב-2017 בטריאתלון וב-2022 באופנים הרים. מרשימה כבר אמרנו?!

ולא שכחנו, מה האהבה  הראשונה שלה?  

ליאן נשואה לצחי בן גיגי, מתחרה במאסטרס, אלוף ישראל באופני כביש וסגן אלוף ישראל במרתון אופני הרים לשנת 2022. ולשעבר אלוף ישראל לשנת 2022 באופנועים בקטגוריית אנדורו E3. התשוקה לספורט וההישגיות  היא זו שהפגישה ביניהם.  צחי עבר באותם ימים שיקום ברכיבה לאחר פציעה מתאונת אופנוע. ליאן בדיוק הייתה בתהליך הריפוי שלה ונכנסה חזק לעולם האופניים. זו הייתה אהבה של שני רוכבים כמו שרואים בסרטים…

אהבה שהבשילה להצעת נישואים. מנחשים איפה היא הייתה ? כמובן בן גיגי בחר את המיקום המתבקש והברור מאליו עבורם – הבייבי ‘קו הגמר’ – בתום תחרות ‘אפיק ישראל’ בשנת 2021 הוא כרע ברך והיא אמרה כן.  בשנת 2022 הם זינקו שוב יחדיו והפעם ניצחו את הקטגוריה! שבוע לאחר מכן נישאו! כעת, הם חוגגים שנה כזוג נשוי ומתכננים את המשך החיים המשותפים יחד, אופניים לצד משפחה.

ליאן ויתקין בן גיגי, כאמור, מצטרפת כעת למשפחת THULE ישראל כשגרירה. דן יאורי, מנכ”ל שר-גלאור היבואנית הרשמית של  THULE ישראל ” זו גאווה עבורנו שדמות ערכית כזו מצטרפת לשורותינו, אנחנו מברכים ומאחלים לה ולנו דרך משותפת, ארוכה ומוצלחת יחד”.